Főmenü

Tagoknak

Linkek

Hirdetés

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Alapszabály PDF Nyomtatás E-mail
Tartalomjegyzék
Alapszabály
Általános Rendelkezések
A Szövetség célja
A Szövetség tagsága
A Szövetség szervezete
Az Elnökség
Felügyelő Bizottság
Összeférhetetlenség
A Szövetség gazdálkodása
A Szövetség megszűnése
Vegyes rendelkezések
Minden oldal

A 2008. szeptember 12-i alakuló Közgyűlésen részt vettek és a 2008. december 10-én ismételten megtartott alakuló Közgyűlésen részt vett alapító tagok - az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény és az 1997. évi CLVI. törvény alapján - elhatározták a

 

 

Magánorvosok Országos Szövetsége

elnevezésű szervezet létrehozását, melynek egységes szerkezetbe foglalt (módosítások kiemelt dőlt betűvel)

A l a p s z a  b á l y á t

az alábbiak szerint állapítják meg:



I.
Általános Rendelkezések

1.)    A Magánorvosok Országos Szövetsége (a továbbiakban: „Szövetség”) az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. és az 1997. évi CLVI. törvény alapján önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező társadalmi közhasznú szervezet.

2.)    A Szövetség, mint önálló jogi személy, a mindenkori hatályos jogszabályok, a Közgyűlés által elfogadott Alapszabály, a Közgyűlés és az Elnökség által hozott határozatok rendelkezései szerint működik.
A Szövetségnek területi és szakmai szervezetei lehetnek, de ezek nem lehetnek önálló jogi személyek. A Szövetség Közgyűlésének döntése alapján nagyobb külföldi vagy belföldi szervezethez kapcsolódhat teljes szervezeti, gazdasági, szakmai önállósága megtartása mellett. A Szövetség a jelen Alapszabályban rögzíti, hogy stratégiai együttműködésre törekszik a Magyar Orvosi Kamarával és a Magángyógyszerészek Országos Szövetségével.

3.)    A Szövetség a Fővárosi Bírósághoz tartozik, aki a bejelentést követően nyilvántartásába veszi a közhasznú szervezetek közé.
A Szövetség a nyilvántartásba vétellel jön létre. Közhasznú jogállását a közhasznú szervezetek nyilvántartásba vételével szerzi meg.

4.)    A Szövetség elnevezése: Magánorvosok Országos Szövetsége
A Szövetség rövid neve: MAOOSZ
A Szövetség angol nyelvű elnevezése: Hungarian Private Physician Association
A Szövetség angol rövid neve: HPPA
A Szövetség székhelye: 1134 Budapest, Huba utca 10.
A Szövetség besorolási kategóriája: közhasznú társadalmi szervezet



II.
A Szövetség célja, tevékenysége

5.)    A Szövetség célja:
  • a magyar magánorvosok szakmai érdekeinek védelme, hatékony jogi képviseletük elősegítése harmadik személlyel, ill. hivatalos szervekkel szemben
  • a tagok és tágabb értelemben az egész orvostársadalom szakmai ismereteinek bővítése, tudományos tevékenységük segítése, szakmai specializáció elősegítése
  • tudományos rendezvények, szakképzés és szakmai továbbképzések szervezése
  • orvostudományi szakmai, tudományos tevékenység, kutatás
  • a gyógyító-megelőző munka hatékonyságának javítása, a közvélemény ezzel kapcsolatos tájékoztatása
  • a magánorvoslás fejlődésének, ismertté tételének, gyakorlati alkalmazásának elősegítése
  • a népbetegségek gyógyításával, megelőzésével kapcsolatos szakmai és társadalmi rehabilitációs tevékenység

6.)    A Szövetség feladata mindaz, ami céljainak megvalósításához szükséges és nem jogellenes.
Feladatainak végzése, célja megvalósítása érdekében fő- és mellékállású alkalmazottakat is foglalkoztathat.

A Szövetség által folytatott közhasznú tevékenységek az 1997. évi CLVI. törvény 26.§-ban (továbbiakban Tv.) foglaltak közül:
1.    egészségmegőrzés, betegségmegelőzés, gyógyító-, egészségügyi rehabilitációs tevékenység (Tv. 26. § c.) 1.)
3.    tudományos tevékenység, kutatás, (Tv. 26. § c.) 3.)
4.    nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés(Tv. 26. § c.) 4.)
5.    kulturális tevékenység. (Tv. 26. § c.) 5.)

Egyéb tevékenységek különösen:
  • szűrővizsgálatok, epidemiológiai vizsgálatok szervezése és elvégzése
  • kiállítások és kongresszusok, tudományos találkozók szervezése
  • természettudományi, műszaki kutatás, fejlesztés és az eredmények hasznosításához való segítségnyújtás
  • időszaki kiadvány kiadása
  • könyvkiadás
  • hirdetés
  • üzletviteli tanácsadás
  • egyéb gazdasági szolgáltatás
  • szakmai érdek-képviselet

7.)    A Szövetség kizárólag közhasznú céljainak megvalósítása érdekében jövedelemszerző vállalkozási tevékenységet is folytathat. Így különösen ellenérték fejében szakmai rendezvényszervezői, könyvkiadói, egyéb kiadói, üzletviteli tanácsadói, egyéb tanácsadói, műszaki kutatói és fejlesztői tevékenységet folytathat.
Vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez; gazdálkodása során elért eredményét nem osztja fel, azt a létesítő okiratában meghatározott tevékenységére fordítja.

a.)    A Szövetség közhasznú szolgáltatásaiból a Szövetség tagjain kívül mások is részesülhetnek.

b.)    A Szövetség közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt, illetve azoktól anyagi támogatást nem kap, továbbá országgyűlési és önkormányzati képviselőjelöltet nem állít, és nem támogat.


III.
A Szövetség tagsága

8.)    A Szövetség nyilvántartott tagsággal rendelkezik. A Szövetségnek rendes, pártoló és tiszteletbeli tagja van. A Szövetségnek tagja az lehet, akinek a tagsága nem sérti, vagy veszélyezteti a Szövetség vagy a többi tag érdekeit.

a.)    A Szövetség rendes tagja lehet minden természetes személy, aki szakorvos vagy rezidens, és aki a Szövetség Alapszabályát magára nézve kötelezően elfogadja, felvételét belépési nyilatkozatban kéri és az Elnökség tagként felveszi a Szövetség tagjai sorába.

b.)    A Szövetség tiszteletbeli tagja lehet minden természetes személy, aki a Szövetség szakterületén kiemelkedő jelentőségű eredményeket ért el. A tiszteletbeli tagokat a Közgyűlés az Elnökség ajánlására választja meg.

c.)    A Szövetségnek pártoló tagja lehet minden olyan természetes és jogi személy, aki a Szövetség Alapszabályát ismeri, magára nézve kötelezőnek elismeri, vállalja, hogy a Szövetség céljait támogatja, és akinek felajánlását az Elnökség elfogadja.

9.)    A tagok jogai:

a.)    részt vehetnek a Szövetség tevékenységében és rendezvényein;
b.)    a Szövetség ügyeiről, munkájáról felvilágosítást kérhetnek, az iratokba betekinthetnek;
c.)    igénybe vehetik a Szövetség szolgáltatásait a Szövetség lehetőségeinek függvényében;
d.)    kezdeményezhetik a Szövetség Közgyűlésének összehívását.
e.)    csak rendes tagok választhatnak és választhatók a Szövetség szerveibe, tisztségeibe

10.)    A tagok kötelességei:

a.)    aktívan részt venni a Szövetség tevékenységében;
b.)    ellátni a vállalt tisztségből adódó feladatokat – kivéve pártoló és tiszteletbeli tagok -;
c.)    végrehajtani a Közgyűlés és az Elnökség határozatait;
d.)    eleget tenni a tagdíjfizetési kötelezettségeiknek – kivéve pártoló és tiszteletbeli tagok;
e.)    tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a Szövetség céljaival ellentétes, sérti, vagy veszélyezteti a Szövetség érdekét, hírnevét.

11.)    A tagság megszűnik:

a.)    a Szövetség megszűnésével
b.)    a tag kilépésével (a kilépési szándékot az Elnökséghez kell írásban bejelenteni, a tagsági viszony a kilépési szándék írásbeli bejelentésekor szűnik meg),
c.)    ha a tag tagdíjfizetési kötelezettségének nem tesz eleget, s emiatt az Elnökség törli a tagot a Szövetség tagjai közül – kivéve pártoló és tiszteletbeli tagok –,
A tagot a Szövetség tagjai közül történő törlést megelőzően ajánlott levélben fel kell szólítani, hogy a levél kézhezvételétől számított 15 napon belül fizesse meg tagdíjhátralékát, ellenkező esetben az Elnökség törölni fogja a Szövetség tagjai közül. A tag csak az írásbeli felszólítást követően és akkor törölhető a Szövetség tagjai közül, ha a tagdíj megfizetésével legalább 6 hónap késedelembe esett.
d.)    kizárással, melyre az Elnökség jogosult. Az a tag zárható ki, aki a 10.) e. pont alattival ellentétes magatartást tanúsít. A kizárási eljárást a Szövetség bármely három tagja, vagy vezető tisztségviselője, vagy a Felügyelő Bizottság írásban kezdeményezheti. A kizárásra okot adó körülmények vizsgálata elnökségi ülésen történik, melyre az érintett tagot legalább 8 nappal korábban elküldött írásbeli meghívóval meg kell hívni, és lehetőséget kell számára biztosítani, hogy védekezését, bizonyítékait, észrevételeit érdemben előadhassa. Az ülésről jegyzőkönyvet kell felvenni, melyben rögzíteni kell az ülésen részt vettek nevét, az ülésen elhangzottakat. Az Elnökség kizáró határozata ellen a tag a határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül fellebbezéssel fordulhat jogorvoslatért a Szövetség Közgyűléséhez. A fellebbezést a legközelebbi Közgyűlés bírálja el.
Vezető tisztségviselő kizárását a tagok legalább 10%-a, de legkevesebb 3 tag, vagy a Felügyelő Bizottság kezdeményezheti írásban. Vezető tisztségviselővel szemben a kizárási eljárás lefolytatására, határozat hozatalára – a tagok kizárásával azonos eljárási szabályok mellett (tag meghívása, védekezés joga) – a Közgyűlés jogosult.
Vezető tisztségviselő kizárásának szabályszerű kezdeményezése esetén az Elnökség, intézkedés hiányában a Felügyelő Bizottság 8 napon belül köteles 30 napon belüli időpontra összehívni a Közgyűlést határozathozatal céljából.



IV.
A Szövetség szervezete

A Közgyűlés

12.)    A Szövetség legfőbb szerve a tagok összességéből álló Közgyűlés.

13.)    A Közgyűlés hatáskörébe tartozik:

a.)  az Alapszabály megállapítása és módosítása;
b.)  a Szövetség Elnökségének, vezető tisztségviselők megválasztása, visszahívása, az Elnökségi tagok tiszteletdíjának megállapítása;
c.)  a Szövetség Felügyelő Bizottságának megválasztása, visszahívása, a felügyelő bizottsági tagok tiszteletdíjának megállapítása
d.)  a Szövetség más társadalmi szervezettel való egyesülésének kimondása;
e.)  a Szövetség feloszlásának – megszűnésének – kimondása;
f.)   a Szövetség fő feladatainak, stratégiájának meghatározása, az Elnökség munkaprogramjának jóváhagyása;
g.)  a Szövetség nemzetközi kapcsolatainak jóváhagyása;
h.)   éves beszámoló, közhasznúsági jelentés elfogadása,
i.)    tagdíj megállapítása.
j.)    tiszteletbeli tag választása
k.)    az Elnökségi tagnak a Szövetségből történő kizárását kimondó határozata elleni fellebbezés elbírálása, elnökségi tag kizárása a Szövetségből.
A b.) és c.) pontban meghatározott tisztségviselő tisztségéből történő visszahívását, bármely tag vagy a Felügyelő Bizottság kezdeményezheti. Az Elnökség – intézkedés hiányában a Felügyelő Bizottság – köteles a Közgyűlést 8 napon belül 30 napon belüli időpontra összehívni a tisztségviselő visszahívásának megtárgyalására, ha a visszahívást a tagok legalább 10%-a, de legkevesebb 3 tag, vagy a Felügyelő Bizottság írásban kezdeményezte. A visszahívást tárgyaló Közgyűlésre írásban – legalább 8 nappal korábban elküldött meghívóval – meg kell hívni azt a tisztségviselőt, akinek a visszahívását kezdeményezték. A Közgyűlésen lehetőséget kell adni a tisztségviselőnek arra, hogy védekezését, bizonyítékait érdemben előterjeszthesse az ellene felhozott visszahívási okkal szemben.
Tisztségviselő vezető tisztségéből az alábbi esetekben hívható vissza:
a.) tisztségéből adódó feladatait nem, vagy nem kellő gondossággal látta
     el,
b.) a Szövetség tisztségviselőjéhez méltatlan magatartást tanúsított.

14.)    A Közgyűlést az Elnök, akadályoztatása esetén az Alelnök hívja össze írásbeli meghívó küldésével és a napirend megjelölésével. A Közgyűlést szükség esetén, de évente legalább egyszer össze kell hívni.

    Akkor is össze kell hívni, ha
•    azt a bíróság elrendeli;
•    a tagok egyharmada, illetve a Felügyelő Bizottság indítványozza az ok és a cél megjelölésével
•    a tisztségviselő kizárására, vagy tisztségéből történő visszahívására vonatkozó szabályok azt előírják
•    jelen Alapszabályban meghatározott egyéb esetekben.
   
A Közgyűlésre a tagokat napirend közlésével kell meghívni. A meghívó elküldése és a taggyűlés napja között legalább 8 nap időköznek el kell telnie.
Ha a Közgyűlés nem volt határozatképes, az emiatt megismételt Közgyűlés az eredeti napirendben szereplő ügyekben, a jelenlevők számára tekintet nélkül függetlenül határozatképes. A megismételt Közgyűlés az eredeti Közgyűlés meghívójában is összehívható.
A közgyűlési meghívónak kifejezetten tartalmaznia kell azt a figyelmeztetést, hogy a határozatképtelenség miatt megismételt Közgyűlés a jelenlevők számára tekintet nélkül határozatképes lesz.
A megismételt Közgyűlés időpontját úgy kell meghatározni, hogy arra az eredeti Közgyűlés időpontját követő 15 napon belül sor kerüljön.

15.)    A Közgyűlést a Szövetség Elnöke, akadályoztatása esetén az Alelnök vezeti.

16.)    A Közgyűlés nyilvános.

17.)    A Közgyűlés határozatképes, ha azon a tagoknak több mint a fele jelen van. A határozatképtelenség miatt megismételt Közgyűlés az eredeti napirendi pontokban a jelenlevők számára tekintet nélkül határozatképes.

18.)    A Közgyűlésen minden rendes tagnak egy szavazata van. A Közgyűlés határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén a Közgyűlést levezető személy szavazata dönt.
    Egyszerű szótöbbség és szavazategyenlőség esetén a Közgyűlést levezető személy döntő szavazata vonatkozik a Szövetség, mint közhasznú szervezet éves beszámolójának jóváhagyására is. A Közgyűlésről jegyzőkönyvet, a határozatokról nyilvántartást kell vezetni, a döntéseket az érintettekkel közölni kell, és nyilvánosságra kell hozni. A Szövetség nyilvánosságra hozatali kötelezettségét internetes honlapján való közzététellel teljesíti.




Az Elnökség

19.)    A Közgyűlés – nyílt szavazással – 18 tagú Elnökséget és köztük három vezető tisztségviselőt (Elnök, Alelnök, Főtitkár)  választ öt évre, mely Elnökség a jogszabályok előírásainak megfelelően, a Közgyűlés határozatainak keretei között általános hatáskörrel vezeti a Szövetséget.
     

    Az Elnökség feladata:

a.)    vezeti, irányítja, szervezi a Szövetség tevékenységét
b.)    megállapítja a Szövetség éves költségvetését
c.)    kidolgozza a Szövetség működési szabályait;
d.)    dönt a Szövetség által nyújtandó cél szerinti ingyenes, vagy kedvezményes szolgáltatások odaítéléséről;
e.)    pályázatot írhat ki;
f.)    dönt a tagfelvételi kérelmek elfogadásáról, felajánlások elfogadásáról, tag törléséről, vagy kizárásáról;
g.)    előkészíti a Közgyűlést;
h.)    szükség szerint eseti illetve állandó bizottságot hoz létre;
i.)    tevékenységéről, a Szövetség gazdálkodásáról beszámol a Közgyűlésnek.

    Az Elnökség üléseit szükség szerint, de legalább évente egy alkalommal tartja. Az Elnökséget az Elnök, akadályoztatása esetén az Alelnök hívja össze általában 8 nappal korábban elküldött írásbeli meghívóval, mely a napirendet is tartalmazza. Szükség esetén szóban és rövidebb határidővel is összehívható az Elnökségi ülés, s az ülés megtartható, ha valamennyi Elnökségi tag jelen van, s az ülés megtartása ellen nem tiltakozik.
    Határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. Határozatképes, ha ülésén az Elnökségi tagok több mint a fele (50% + 1 fő) jelen van. Az Elnökségi ülés nyilvános. A Felügyelő Bizottság tagjai tanácskozási joggal részt vehetnek az Elnökségi ülésen.
   
    A Közgyűlés tiszteletbeli elnököt választhat, aki jogosult a „tiszteletbeli elnök” megnevezés használatára. A tiszteletbeli elnök a Szövetség képviseletére nem jogosult.
   
    A Szövetség bankszámlája felett a Szövetség Elnöke, Alelnöke és Főtitkára jogosult rendelkezni. A bankszámláról való rendelkezéshez ezen személyek közül két személy együttes aláírására van szükség.

    A jelen Alapszabályban meghatározott „írásbeli vagy írásban” megjelölés alatt a postai úton kézbesített küldeményt, a telefaxon, elektronikus úton e-mail-ben eljuttatott értesítést, valamint a Szövetség hivatalos lapjában megjelent közlést is megfelelően érteni kell.
   




20.)    Az Elnök

    A Szövetség Elnöke önállóan és teljes jogkörrel jogosult a Szövetség képviseletében eljárni a bankszámláról rendelkezés kivételével.
Az elnök feladata:

•    képviseli a Szövetséget
•    összehívja és vezeti a Közgyűlést és az Elnökség üléseit, meghatározza az elnökségi ülés napirendjét;
•    segíti, ellenőrzi a Közgyűlés és az Elnökség határozatainak érvényesülését, végrehajtását;

21.)    Az Alelnök:

Vezeti a Szövetség szervezetét és irányítja tevékenységét. Képviseli a Szövetséget. Önállóan és teljes jogkörben jogosult a Szövetség képviseletében eljárni, a bankszámláról való rendelkezés kivételével.

a.)    Köteles a Közgyűlés és az Elnökség üléseiről jegyzőkönyvet vezettetni, a hozott határozatokról nyilvántartást vezetni, melyből a döntések tartalma, időpontja és hatálya, a döntést támogatók és ellenzők számaránya (ha lehetséges személye) megállapítható.

b.)    Köteles a Közgyűlés és az Elnökség döntéseit az érintettekkel közölni és azt a jelen Alapszabályban a Közgyűlési határozatokra vonatkozó szabályok szerint közzétenni.
 
c.)    Köteles a Szövetség működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba előzetes bejelentés mellett 3 munkanapon belül időpont-egyeztetéssel bárki számára a betekintést lehetővé tenni.

d.)    Köteles a Szövetség hivatalos lapjában vagy egyéb módon a Szövetség szolgáltatásai igénybevételének lehetőségét, módját, a Szövetség éves beszámolóját, a közhasznúsági jelentést nyilvánosságra hozni.

e.)    Köteles a Szövetség működéséről, a Szövetség eseményeiről a Szövetség hivatalos lapjában tagságot folyamatosan tájékoztatni.
 
f.)    Köteles évente a közhasznúsági jelentést és az Elnökség beszámolóját elkészíteni és az Elnökség, Felügyelő Bizottság valamint a Közgyűlés elé terjeszteni jóváhagyásra.

    Az Elnököt akadályoztatása esetén az Alelnök helyettesíti teljes jogkörrel.


22.)    A Főtitkár

A Főtitkár kezeli a Szövetség pénztárát, felügyeli pénzgazdálkodását, és gondoskodik arról, hogy a Szövetség bevallási és fizetési kötelezettségeinek határidőben eleget tegyen, feladata a programok, vállalandó szerződéses kötelezettségek pénzügyi előkészítése, tervezése, a végrehajtás ellenőrzése, a gazdasági számítások elkészítése és az Elnökség elé terjesztése.

    Az Elnök és az Alelnök akadályoztatása esetén képviseli a Szövetséget, önállóan jogosult a cégjegyzésre a bankszámláról való rendelkezés kivételével.





Felügyelő Bizottság

23.)    A Szövetség Közgyűlése öt évre – nyílt szavazással - háromtagú Felügyelő Bizottságot választ.
A Felügyelő Bizottság köteles a Szövetség törvényes működését ellenőrizni, a Szövetség és az Elnökség munkáját felügyelni, ellenőrizni azt, hogy a Szövetség és annak Elnöksége a vonatkozó jogszabályokat, valamint az Alapszabályba foglalt rendelkezéseket megtartja-e.  Ennek érdekében a Felügyelő Bizottság tagjai jogosultak a Szövetség irataiba betekinteni, a Szövetség gazdálkodásáról, működéséről felvilágosítást kérni, illetve az Elnökség ülésein tanácskozási joggal részt venni illetve, ha szükségesnek látja, kezdeményezheti ezen ülések összehívását az ok és a cél megjelölésével.
    A Felügyelő Bizottság tagjai közül elnököt választ.
    A Felügyelő Bizottság évente szükség szerint, de legalább egyszer ülésezik. Ülései nyilvánosak. Az Üléseket a Felügyelő Bizottság Elnöke hívja össze az Ülés előtt legalább 8 nappal előbb kiküldött írásbeli meghívóval. A meghívónak tartalmaznia kell a megtárgyalandó napirendeket. Rendkívüli esetben a Felügyelő Bizottság Ülése akkor is megtartható és érvényes határozat hozható, ha az Ülés ugyan nem volt szabályszerűen összehívva, de a Felügyelő Bizottság valamennyi tagja jelen van, s az Ülés megtartása ellen egyik felügyelő bizottsági tag sem tiltakozik. Az ülés határozatképes, ha a Felügyelő Bizottság tagjainak legalább fele jelen van.  A Felügyelő Bizottság határozatait egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén az Elnök szavazata dönt.
    Az éves beszámolót és a közhasznúsági jelentést előzetesen véleményeztetni kell a Felügyelő Bizottsággal. E nélkül a Közgyűlés érvényes határozatot nem hozhat.

    A Felügyelő Bizottság bármely tag kizárását vagy tisztségviselő tisztségéből történő visszahívását kezdeményezheti.
A Felügyelő Bizottság köteles a Közgyűlést összehívni, ha az Elnökség az Alapszabályban rögzített ilyen irányú kötelezettségének nem tesz eleget.



V.
Összeférhetetlenség

24.)    A Ptk. 685. § b) pontjában meghatározott közeli hozzátartozók nem lehetnek egyidejűleg a Szövetség Elnökségének, illetve Felügyelő Bizottságának tagjai.

A Közgyűlés, illetve az Elnökség határozat-hozatalában nem vehet részt az a személy, aki, vagy akinek közeli hozzátartozója, élettársa a határozat alapján:

•    kötelezettség, vagy felelősség alól mentesül, vagy

•    bármilyen más előnyben részesül, illetve a megkötendő jogügyletben egyébként érdekelt. Nem minősül előnynek a Szövetség cél szerinti juttatásai keretében bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve a Szövetség által tagjainak, a tagsági viszony alapján nyújtott, jelen alapszabálynak megfelelő cél szerinti juttatás.

Nem lehet a Felügyelő Bizottság elnöke vagy tagja, illetve a Szövetségnek könyvvizsgálója az a személy, aki

•    az Elnökség Elnöke vagy tagja
•    a Szövetséggel a megbízatásán kívüli más tevékenység kifejtésére irányuló munkaviszonyban vagy munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban áll, ha jogszabály másképp nem rendelkezik,
•    a Szövetség célszerinti juttatásából részesül, kivéve a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatásokat és a Szövetség által tagjának a tagsági jogviszonya alapján nyújtott, Alapszabálynak megfelelő cél szerinti juttatás – illetve az előző pontokban meghatározott személyek hozzátartozója.

    A közhasznú szervezet megszűnését követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be – annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig – vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.



VI.
A Szövetség gazdálkodása

25.)    A Szövetség cél szerinti tevékenységéből, illetve vállalkozási tevékenységéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten kell nyilvántartani.

    A Szövetség bevételei:

a.)    az alapítóktól, az államháztartás alrendszereitől, vagy más adományozótól közhasznú céljára, vagy működési költségei fedezésére kapott támogatás, illetve adomány

b.)    a közhasznú tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel

c.)    az egyéb cél szerinti tevékenység folytatásából származó, ahhoz közvetlenül kapcsolódó bevétel

d.)    a Szövetség eszközeinek befektetéséből származó bevétel

e.)     a tagdíj

f.)    egyéb, más jogszabályban meghatározott bevétel

g.)    a vállalkozási tevékenységből származó bevétel


    A Szövetség költségei:

a.)    a közhasznú tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások)

b.)    az egyéb cél szerinti tevékenység érdekében felmerülő közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások)

c.)    a vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetlen költségek (ráfordítások, kiadások)

d.)    a közhasznú és egyéb vállalkozási tevékenység érdekében felmerült közvetett költségek (ráfordítások, kiadások), amelyeket bevételarányosan kell megosztani.

26.)    A Szövetség a felelős személyt, a támogatót, valamint e személyek hozzátartozóját – a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető szolgáltatás kivételével – célszerinti jutatásban nem részesítheti.
    Az Elnökség a Szövetség célszerinti juttatását pályázathoz kötheti. A pályázatot köteles meghirdetni valamely szakfolyóiratban.  A pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeinek mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van.

27.)    A Szövetség tartozásaiért saját vagyonával felel.
    A Szövetség a gazdálkodása során elért eredményt nem osztja fel, azt a II. fejezetben meghatározott tevékenységére fordítja.




VII.
A Szövetség megszűnése

28.)    A Szövetség megszűnik, ha:

a.)    a Közgyűlés a feloszlását kimondja, megszűnését elhatározza;
b.)    más szervezettel egyesül
c.)    a Fővárosi Bíróság feloszlatja, mert működése törvénysértő;
d.)    a Fővárosi Bíróság megállapítja megszűnését, mert legalább egy éve nem működik, vagy tagjainak száma tartósan tíz alatt van.
   
29.)    A Szövetség megszűnésekor a Szövetség vagyonát, a Közgyűlés eltérő határozata hiányában – a hitelezők követeléseinek kielégítését követően – a megszűnést megelőző két évben a tagok által teljesített vagyoni hozzájárulás - tagdíj, adomány, egyéb vagyoni értékű szolgáltatás, stb. arányában a tagok között kell szétosztani.
    Ez a rendelkezés nem alkalmazható, ha a Szövetség más szervezettel való egyesüléssel szűnik meg.


VIII.
Vegyes rendelkezések

30.)    A jelen alapszabályban nem szabályozott kérdésekben a Magyar Köztársaság Alkotmánya, a Polgári Törvénykönyv, az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény valamint az 1997. évi CLVI. törvény, valamint az egyéb  - mindenkor hatályos -  jogszabályok az irányadóak.

Záradék

Az Alapszabályt a Magánorvosok Országos Szövetsége 2008. december 10-i megismételt alakuló Közgyűlése 2/2008. számú határozatával fogadta el.

Budapest, 2008. december 10.